SEO
social media
ppc
sökmotoroptimering

Sökmotoroptimering

Driv mängder av organisk trafik genom att ranka er i toppen av sökresultaten för de sökord som är relevanta för er verksamhet.

SMM

Vi hjälper er skapa effektiva kampanjer som driver trafik via social media, så som; Facebook, Twitter, Instagram med mera.

PPC

Skapa effektiva sponsrade kampanjer(Pay-Per-Click) på Google Adwords, Facebook och andra plattformar. Vi övervakar och optimerar kontinuerligt era kampanjer för att öka er avkastning.

Analytics

Lär känna era kunder genom att effektivt övervaka och analysera er trafik. Använd resultaten för att öka er konversion och intäkter.

Vår Process

SEO-Analysis

Analys

  • Partnerformulär
  • Google Analytics Genomgång
  • Branschundersökning
  • Nyckelordsundersökning
  • Konkurrensundersökning
  • Analys av Hemsida
SEO-planning

Planering

  • Definiering av Målgrupp
  • Nyckelordsplanering
  • Definiering av Marknadsstrategi
  • Content-Planering & Skapande
  • Uppbyggnad av Länkkalender
  • Upprättande av Reklamkampanjer
internetmarknadsföring

Initiell Fas

  • Optimering av Hemsida
  • Optimering av Reklamkampanjer
  • Trafikspårning
  • Löpande Content Skapande
  • Analysuppdateringar
  • Content-Publicering
  • Strategiskt Länkande
internetmarknadsföring

Tillväxt

  • SEO Content & Länkande
  • Social Media Aktivitet
  • E-Mail Marknadsföring
  • Retargeting-Kampanjer
  • Löpande Analys & Optimering
  • Pressmeddelanden
  • Rapportering
  • Analys & Konsultation

Digital Marknadsföring – Mer än bara Pay-Per-Click Annonser

För ett par år sedan ansågs betalda annonser vara all digital marknadsföring man behövde. Men i dag har PPC(pay-per-click) mindre betydelse i den meningen att det ofta tar mer än en annons för att övertyga en potentiell köpare att köpa.

Genom att skapa unikt och användbart innehåll kan företag bidra till att svara på människors frågor, och öka både synlighet och förtroende för sitt varumärke. I allmänhet är annonser mer promotionella än informativa. Vi ser ofta företag kasta miljoner kronor i PPC hålet, utan att varken veta hur man sätter upp riktade annonser eller spåra prestandan av dessa annonser. I dessa tider tar det en mängd annonser, relations- och varumärkesbyggande taktiker för att göra ditt varumärke tjänster synligt och trovärdigt. Stora företag är medvetna om att de behöver omfamna sociala nätverk och andra sociala plattformar för att få konsumenterna att interagera med ditt varumärke i största möjliga utsträckning

Men stäng inte ner ditt AdWords-konto riktigt än. Adwords är bra, men det är bara en liten del av försäljning på nätet. Det finns fler än ett sätt att engagera konsumenterna via det digitala landskapet och det är inget som görs över en natt. Effektiv internetmarknadsföring innefattar långsiktigt arbete och en mängd olika metoder vilka komplementerar varandra.

Det finns inga magiska lösningar

Precis som du skulle betala Google för att lägga upp dina annonser på deras nätverk, så måste du också inse att digital marknadsföring inte bara består av att trycka in sökord på din webbplats och att din digitala marknadsföringsstrategi inte bara kan bestå av ett magiskt ting. Tänk på företag som till exempel Pepsi och Coca Cola, som alltid har flera marknadsföringskampanjer per år som varje främjar en specifik produkt på flera sätt.

Du kan ha en hel del twitter anhängare, men hur får du dem att köpa något? Du kan få dem till din webbplats, men kommer du att hålla kvar dem där? Vill du utveckla ett sätt att flytta besökare genom en effektiv ”försäljningstratt” på din webbplats?

Som tur var behöver du inte veta allt. Vi är specialiserade på detta digitala landskap och kan erbjuda er marknadsföringsstrategier som går ut på att skapa en mängd kanaler för att hjälpa kunderna att hitta ert varumärke och produkt. Digital marknadsföring kan inte bara öka din försäljnings ROI, men också ditt varumärkes ROI.

Starkt innehåll ger resultat

Innehåll – var du än tittar på nätet kan du hitta en ”hur gör man?” blogg, en sida som jämför produkter, en expertblogg, infographics, tweets, statusuppdateringar, bilder, videor, memes, GIFs. Du har säkert läst och sett allt det här och kanske nu inser att detta är vad som driver nätet. Detta är vad som får besökare till din webbplats. Dessa besökare, som i sin tur, kommer att älska ditt innehåll så mycket att de villigt delar den med sina vänner och resten av internet. Plötsligt får ni en stor spik i trafik och mängder av nya kunder intresserade av dina tjänster eller produkter som flockas till din hemsida.
Detta är en idealisk situation, men inte utom räckhåll. Det handlar om innehåll, trots allt, och att leverera de mest unika och delbara innehållet är nyckeln till att göra ditt företag märkt på webben. Digital marknadsföring och innehållsmarknadsföring är en och samma sak. Du måste ha starkt innehåll för att ha en stark närvaro i den digitala världen. Detta är något vi utmärker oss på, och vi hjälper er mer än gärna att etablera er i det digitala landskapet.

Fyll i vårt intresseformulär för att komma igång eller kontakta oss om ni har några frågor eller funderingar.