Genererad Trafik

783342

Rankade Sökord

2142

Genererade Leads

8832
Google Reviews

Vår Filosofi

Vi är av övertygelsen att en framgångsrik digital strategi kräver att alla delar är på plats och att alla digitala tillgångar är utformade för att komplettera och stärka varandra. Vi vet även att det bästa sättet att driva nya kunder, oavsett vilken verksamhet det rör sig om, handlar om att skapa värde.

Alla våra marknadsföringsstrategier är därför utformade kring denna grundprincip – att skapa genuint värde. Vi tror även starkt på transparens – vi ger därför alltid våra kunder tillgång till vår ”Work Book” där de kan följa allt arbete som görs kring deras kampanj i realtid samt via månatliga rapporter.

Digital Marknadsföring – Mer än bara Pay-Per-Click Annonser

För ett par år sedan ansågs betalda annonser vara all digital marknadsföring man behövde. Men i dag har PPC(pay-per-click) mindre betydelse i den meningen att det ofta tar mer än en annons för att övertyga en potentiell köpare att köpa.

Genom att skapa unikt och användbart innehåll kan företag bidra till att svara på människors frågor, och öka både synlighet och förtroende för sitt varumärke. I allmänhet är annonser mer kommersiella snarare än informativa. Vi ser ofta företag kasta miljoner kronor i PPC hålet, utan att varken veta hur man sätter upp riktade annonser, effektivt spåra prestandan eller sätter upp retargeting kampanjer. Utan dessa komplement får man endast ut en fraktion av det potentiella värdet av annonserna och man får även betala mycket mer per kund än nödvändigt.

För att få ut det mesta av sin internetmarknadsföring behöver man använda en mängd kanaler och strategier, vilka alla kompletterar och stärker varandra. Detta gäller allt från sociala medier till sökmotoroptimering, PPC, innehållsmarknadsföring, influencer marketing m.m. Stora företag är medvetna om att de behöver omfamna sociala nätverk och andra sociala plattformar för att få konsumenterna att interagera med sitt varumärke i största möjliga utsträckning – de flesta har dock fortfarande inte lärt sig hur man effektivt konverterar dessa följare till köpare.

Det finns inga magiska lösningar

Precis som du skulle betala Google för att lägga upp dina annonser på deras nätverk, så måste du också inse att digital marknadsföring inte bara består av att trycka in sökord på din webbplats och att din digitala marknadsföringsstrategi inte bara kan bestå av ett magiskt ting.

Du kan ha en hel del twitter anhängare, men hur får du dem att köpa något? Du kan få dem till din webbplats, men kommer du att hålla kvar dem där?

En effektiv digital strategi kräver en genomtänkt försäljningstratt som börjar med att få kunderna att uppmärksamma ditt företag och slutar med att de konverterar till köpare. De flesta företag försöker dock desperat tvinga kunderna direkt från uppmärksamhet till köp, långt innan den potentiella kunden är redo att köpa något. Man missar då fullständigt alla kritiskt viktiga steg däremellan. Innan kunden är redo att göra ett köp krävs det att man bygger upp engagemang och ett sorts förhållande med den potentiella köparen. Visst, några enstaka kommer fortfarande att konvertera, men dessa är bara en fraktion av de potentiella kunderna du kunde ha nått.

Som tur var behöver du inte veta allt. Vi är specialiserade på detta digitala landskap och kan erbjuda er marknadsföringsstrategier som går ut på att skapa en mängd kanaler för att hjälpa kunderna att hitta ert varumärke och produkt. Vi utformar våra strategier för att få dessa kunder att engagera med ert varumärke samt sätter upp oerhört kostnadseffektiva marknadsföringskampanjer riktade till de kunder som är mest troliga att göra ett köp. Digital marknadsföring kan inte bara öka din försäljnings ROI, men också ditt varumärkes ROI.

Starkt innehåll ger resultat

Innehåll – var du än tittar på nätet kan du hitta en ”hur gör man?” blogg, en sida som jämför produkter, en expertblogg, infographics, tweets, statusuppdateringar, bilder, videor, memes, GIFs. Du har säkert läst och sett allt det här och kanske nu inser att detta är vad som driver nätet. Detta är vad som får besökare till din webbplats. Dessa besökare, som i sin tur, kommer att älska ditt innehåll så mycket att de villigt delar den med sina vänner och resten av internet. Plötsligt får ni en stor spik i trafik och mängder av nya kunder intresserade av dina tjänster eller produkter som flockas till din hemsida.
Detta är en idealisk situation, men inte utom räckhåll.

Det handlar om innehåll, trots allt, och att leverera det mest värdefulla och delbara innehållet är nyckeln till att göra ditt företag uppmärksammat på webben. Digital marknadsföring och innehållsmarknadsföring är en och samma sak. Du måste ha starkt innehåll för att ha en stark närvaro i den digitala världen. Detta är något vi utmärker oss på, och vi hjälper er mer än gärna att etablera er i det digitala landskapet.

Tveka inte att kontakta oss om ni har några frågor eller funderingar. Fyll i formuläret nedan för att bli uppringd eller klicka här för att gå tillbaka till hemsidan.

Bli Uppringd!